5 Şubat 2012 Pazar

Almanya'da Okul Öncesi Eğitim-1

2008'de Leonardo Da Vinci Hayat Boyu Öğrenme Programı'na katılmıştım. Programın hedef yeri Almanya'nın Ludwigshafen şehri olmasına ragmen bir çok ülkeyi gezip bir çok yere gitme fırsatı buldum. Bu tür proramlara katılmanızı tavsiye ederim. Kendini geliştirmek ve farklı ülkeler görmek isteyen arkadaşlar için çok güzel bir fırsat olacağını düşünüyorum. 

Şimdi sizlere gözlem yaptığım anaokulu hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.


Almanya’daki anaokullarının çoğu kiliseler bünyesinde açılmış olup bazı okullar ekonomik yetersizliklerden dolayı belediyeye devredilmiştir. Sınıflarda bir öğretmen, üniversiteden gelen bir stajer ve bir yardımcı bulunuyor. Ayrıca bütün öğretmenler eğitim alanındaki gelişmeleri takip etmek ve kendilerini geliştirmek için yılda 3 defa seminer alıyor.
Sınıflarda en fazla 25 öğrenci bulunuyor ve 3-6 yaş arası çocuklara karma olarak eğitim veriliyor. Sınıfta bulunması gereken ögrenci sayısı ile ilgili kesin kurallar var ve hiçbir durumda bu kuralların dışına çıkılmıyor.
Hatta 26.olarak gelen çocuk mevcut fazlası olduğu için kaydı yapılmayıp 1 yıl beklemek zorunda kalmış.



Çocuklar sınıflarda çok özgür davranıyor. Çocuklardan bazıları masada boyama yaparken diğerleri eğitici oyuncaklarla oynayabiliyor.   


Girişten sağa döndüğümüzde sınıflara açılan koridorla karşılaşıyoruz. Koridora çocukların askıları ve ayıkkabılıkları konulmuş. Ayrıca veli kitaplığı oluşturulmuş. Ve benim en çok ilgimi çeken sizlerinde veli kitaplığının yanında gördüğünüz çerçeveler... Bu çerçevelerde öğretmenlerin özgeçmişleri çocukluk fotoğraflarıyla birlikte yer alıyor.

Her sınıfın girişinde veli bilgilendirme panoları bulunuyor.



Bizim anaokullarında olduğu gibi sınıflardan ayrı bir oyun odası ve spor salonu bulunuyor. 

veee bahçeee.....


Çocukları bu kadar özgür görmemiştim hiçbiyerde.


Bahçeler sadece oyun alanları olarak kullanılmıyor. Bazı anaokullarında çocukların bahçede ektiği sebze ve meyveler de yer almaktadır.

12 yorum:

  1. çok güzelmiş gerçekten :) keşke her anaokulunda bu imkanlar olsa ...

    YanıtlaSil
  2. evet çok güzel en çok da bahçeye bayıldım ben yeşillikler içinde her şey var. ağaç ev, tırmanma duvarı, hobi bahçeleri... daha neler neler!!! ama şuanda çalıştığım anaokulunda bunlardan bir kısmının adımını attık sayılır hobi bahçesi önceliğimiz :)

    YanıtlaSil
  3. Selamlar Türkiye'de benim gördüğüm bu karma sistemi ve bu tarzdaki anaokulu anlayışını sadece Bostancı saklıdünyam anaokulunda gördüm aslında çok iyi bir sistem karma sistem

    YanıtlaSil
  4. Bahçe inanılmaz güzel. Veli bilgilendirme panosu çok hoş ve iyi bir yöntem olmuş. Bu sayede öğretmen veli arasında yaşanan bi çok gereksiz davranış, sohbet aza indirilmiş.

    YanıtlaSil
  5. Bu programa nasil katilabilirim

    YanıtlaSil
  6. Merhaba acaba almanyada okul öncesi eğitimde hangi programları kullaniyorlar bilginiz varsa hatta orada ogretmenlik yapan bir ogretmenimiz varsa uyguladığı programın videosunu çekip bana paylasabilirmi rica etsem bende okul öncesi okuyorum vize sinavimiz umarım yardimci olursunuz

    YanıtlaSil
  7. Eğitim programi hakkında bilgi verirmisiniz okul öncesi eğitimde hangi programları kullanıyorlar yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  8. aynı bizim merkezler sisteminde olduğu gibi çocuk okula geldiğinde öğretmen rehberliğinde istediği merkezle ilgileniyor. sınıfta 1 stajer, 1 yardımcı öğretmen, 1 de kadrolu öğretmen vardı. hepsi farklı farklı merkezlerde etkinlikleri başlatıyor katılmak isteyen çocuklar istediği kişinin yanına gidip etkinliğe katılıyor. Grup olarak sadece oyun oynarlarken gördüm onun dışında herkes ilgi alanına göre merkezlerde. ayrıca karma sınıflar. ben biraz montessori eğitimine benzettim. küçükler büyükleri örnek alıyor destek görüyor ve etkinlikleri yaparken kendilerine daha çok güveniyor, büyüklerinse liderlik özellikleri gelişiyor. günlük özellikle uyguladıkları yazılı planları yok ama aylık yada yıllık hazırladıkları konuların bir çizelgesini yapmışlar. yine bizim anaokullarımızdaki gibi birlikte yemek yiyorlar birlikte oyun alanına çıkıyorlar. ama en çok dikkatimi farklı yaş gruplarından çocuklar olduğu gibi farklı kültürlerden de çok çocuk var. her sınıfta türk, italyan, fransız gibi daha sayamadığım bir çok kültürden gelen çocuk var. dil bilmeden hep birlikte oynuyorlar ama bildiğim kadarıyla haftanın belli günlerinde üniversiteden gelen bir stajer öğretmen dil gelişimleri ile ilgili eğitim veriyor. böylelikle 1.sınıfa daha hazır bir şekilde başlıyorlar.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben okul öncesi 1.sınıf öğrencisiyim.Size sormak istediğim bir cok soru var bana ulasabilir misiniz?aysegul_yildiz_6161@hotmail.com .

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben okul öncesi 1.sınıf öğrencisiyim.Size sormak istediğim bir cok soru var bana ulasabilir misiniz?aysegul_yildiz_6161@hotmail.com .

    YanıtlaSil